قیمت فرش سجاده ای کاشان ؛ از راهنمایی تا خرید

نوشته مدیر سایت 2020/01/27 6 نظرات

مقدمه

هنگام خرید سجاده فرش، یکی از مهم ترین فاکتورهای هیئت امنای مساجد قیمت است. بدون استثنا تمامی آنها هنگام دریافت مشاوره سوال می کنند که؛ قیمت فرش سجاده ای کاشان چقدر است؟ از آنجایی که فرش مسجدی با معیار متر مربع به فروش می رسد، نیاز است که قیمت هر متر مربع آن بیان شود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد قیمت فرش سجاده ای کاشان با شما صحبت کنیم.

چنان چه شما هم به دنبال خرید فرش سجاده ای ارزان هستید، نیاز است که با این عوامل آشنا باشید. آشنایی با عوامل موثر بر قیمت سجاده فرش به شما کمک می کند که راحت تر محصولات شرکت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

قیمت چیست؟

قیمت یک محصول به چه معناست؟ برای خرید هر محصول هزینه ای می پردازیم که به آن قیمت می گوییم. در اقتصاد کلاسیک فرض بر این است که با ثابت بودن سایر معیارها، هنگامی که قیمت محصول کاهش یابد، تقاضا برای آن افزایش خواهد یافت. این فرض در اقتصاد رفتاری به شدت زیر سوال رفته است. به گونه ای که حتی مشاهده شده که با کاهش قیمت یک محصول، تقاضا برای آن هم کاهش می یابد. دلیل این امر آن است که برخی هنگام خرید فرش سجاده ای کاشان با خود می گویند که؛ هیچ ارزانی بی علت نیست. پس سجاده فرشی که گران تر است بهتر است.

نکته ای که مشتریان فرش سجاده ای کاشان و مشهد باید بدانند آن است که برای خرید فرش مسجدی، آن چه برای مشتری اهمیت دارد قیمت نسبی سجاده فرش است نه قیمت مطلق آن.

 

دلایل اهمیت قیمت فرش سجاده ای

چرا آگاهی از قیمت فرش سجاده ای کاشان برای مشتریان و یا به عبارت دیگر، هیئت امنا اهمیت دارد؟ دو پاسخ برای این سوال وجود دارد.

دلیل اول که بسیار مهم است، مربوط به ذات انسان هاست. انسان ها موجوداتی اقتصادی هستند که تمایل دارند با صرف هزینه کمتر بیشترین منفعت را بدست آورند. طبیعتا تمامی هیئت امنا تمایل دارند که بهترین و باکیفیت ترین سجاده فرش بازار را با کمترین قیمت خریداری کنند. به همین دلیل قیمت فرش سجاده ای کاشان فاکتور مهمی برای آنها محسوب می شود.

دومین دلیل اهمیت قیمت سجاده فرش نقش آن در آسان سازی مقایسه میان محصولات است. هنگامی که شما قیمت سجاده فرش را بدانید، راحت تر می توانید سجاده فرش های شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید.

 

عوامل غیرموثر بر قیمت سجاده فرش مسجدی

شاید کمی تعجب برانگیز باشد که چرا باید با عواملی که روی قیمت سجاده فرش اثری ندارند، آشنا باشیم. آشنایی با این عوامل از این جهت اهمیت دارد که شما می توانید از شرکت سجاده فرش سوال کنید که آیا این عامل روی قیمت آنها اثر داشته است یا نه. در واقع، شما با آگاهی از این معیار متوجه خواهید شد که قیمت درستی به شما اعلام شده است یا خیر. در ادامه این عوامل را به صورت دقیق برای شما بیان کرده ایم.

 

نوع طرح فرش مسجدی

سجاده فرش ها طرح های مختلفی دارند؛ فرش سجاده ای محرابی، سجاده فرش تشریفاتی، سجاده فرش یکپارچه و ... . نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که طرح فرش مسجدی هیچگونه تاثیری روی قیمت فرش سجاده ای ندارد. مثلا قیمت فرش محرابی نباید هیچ تفاوتی با قیمت فرش تشریفاتی داشته باشد. البته این در صورت ثابت بودن سایر عوامل است. علاوه بر نوع طرح که اثری ندارد، طرح های مختلف یک نوع هم اثری روی قیمت ندارند.

فرش های محرابی خود طرح های مختلفی دارند؛ سجاده فرش مناجات، سجاده فرش جنت، سجاده فرش یاسین و ... . این که نام طرح فرش محرابی چه باشد هم روی قیمت تاثیری ندارد. به این ترتیب، هیچ شرکتی نمی تواند مدعی شود که این طرح چون نام متمایزی دارد، قیمتش بالاتر است. پس می بایست که هنگام خرید سجاده به این مسئله توجه داشته باشید.

البته به یک نکته باید توجه داشته باشید. برخی طرح ها اختصاصی هستند و ثبت حقوقی شده اند. مثلا برخی شرکت ها در راستای رقابت پذیر کردن خود برخی طرح های سجاده فرش را به صورت انحصاری برای خود خریداری می کنند. به عنوان مثال شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر اگر طرح مناجات را به نام خود ثبت کرده باشد، هیچ شرکت دیگری نمی تواند آن را تولید کند. از این رو، شرکت سجاده فرش به واسطه انحصاری که برای خود ایجاد کرده، می تواند قیمت بالاتری را برای محصول خود درخواست می کند.

 

رنگ فرش مسجدی کاشان

سوال: آیا قیمت سجاده آبی با قیمت سجاده فرش قرمز تفاوت دارد؟ به صورت کلی باید بگوییم که خیر. رنگ سجاده فرش تاثیری روی قیمت آن ندارد. جزء در یک حالت؛ آن هم سجاده فرش سبز رنگ است. به این ترتیب، باید توجه کنید که هنگام خرید فرش مسجدی هیچ شرکتی نباید قیمت خود را به رنگ سجاده فرش ارتباط دهد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که داستان در رابطه با سجاده فرش سبز مقداری متفاوت است. برای تولید این فرش جانمازی از رنگی استفاده می شود که تنها به تولید فرش مسجدی اختصاص دارد. از رنگ سبز این فرش برای تولید سایر فرش ها استفاده نمی شود. رنگ سبز سجاده فرش با رنگ سبز فرش های کلاسیک کاشان تفاوت دارد. به همین دلیل، باز هم به دلیل کاهش عرضه در عین ثابت بودن تقاضا، باعث می شود که قیمت فرش سجاده ای کاشان سبز مقداری از مابقی رنگ ها بیشتر باشد.

در حالت کلی رنگ تاثیری روی قیمت فرش سجاده ای کاشان ندارد اما باید به استثنای بیان شده دقت داشته باشید.

 

کاربرد سجاده

شما می توانید از فرش سجاده ای کاشان برای فرش کردن مسجد، حسینیه، نمازخانه و یا دیگر اماکن مذهبی استفاده کنید. این که شما برای چه مکانی قصد خرید سجاده فرش را دارید، ارتباطی با قیمت آن ندارد. به این ترتیب، هیچ شرکت سجاده فرشی نمی تواند به شما بگوید که چون شما این محصول را برای مسجد می خواهید قیمت آن بیشتر یا کمتر است.

 

عوامل موثر بر قیمت سجاده فرش مسجد

پس از آن که با عوامل غیرموثر بر قیمت فرش سجاده ای کاشان آشنا شدید، نوبت آن است که با عوامل اثرگذار هم آشنا شوید. شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر این عوامل را به دو دسته عوامل برآمده از محیط اقتصاد کلان و عوامل برآمده از اقتصاد خرد تقسیم کرده است. در ادامه به صورت مفصل با این عوامل آشنا خواهید شد.

 

متغیرهای اقتصاد کلان

اقتصاد کلان به بررسی متغیرهایی می پردازد که کنترل آنها در دست دولت و حاکمیت است. متغیرهایی که شرکت های سجاده فرش اثری روی آن ندارند و خود تحت تاثیر آنها هستند.

 

نرخ ارز

یکی از مهم ترین این متغیرها که روی قیمت فرش سجاده ای کاشان موثر است، نرخ ارز است. منظور از نرخ ارز قیمت ارز است. هر چقدر که قیمت ارز بیشتر شود، قیمت مواد اولیه به کار رفته در بافت سجاده فرش هم بیشتر و از این رو قیمت آن بیشتر می شود.

نرخ ارز خود تحت تاثیر سیاست های اقتصادی و روابط خارجه کشورهاست. چنان چه کشوری در دایره تحریم و محدودیت قرار بگیرد، باعث می شود که نرخ ارز در آن کشور بیشتر شود. دلیل این امر آن است که آن کشور فقط در برخی زمینه ها مزیت دارد و برای پر کردن خلا خود نیازمند روابط تجاری با سایر کشورهاست. از این رو قیمت تمامی محصولات آن کشور بالا خواهد رفت.

به صورت کلی باید بگوییم که با افزایش نرخ ارز، قیمت فرش سجاده ای کاشان هم بیشتر می شود.

 

متغیرهای اقتصاد خرد

منظور از این متغیرها آنهایی است که شرکت های سجاده فرش کنترل آنها را بدست دارند. اقتصاد خرد به بررسی روابط بین بنگاه ها و خانوارها می پردازد. در این قسمت متغیرهای اقتصاد خرد را به صورت کامل بررسی می کنیم.

 

شانه فرش سجاده ای

شانه چیست؟ به تعداد گره هایی که در یک متر از عرض فرش سجاده ای کاشان زده می شود، شانه گفته می شود. چنان چه بخواهیم به صورت واضح تر آن را بیان کنیم باید بگوییم که اگر یک سجاده فرش 700 شانه باشد به این معنی است که در بافت یک متر از عرض آن تعداد 700 عدد گره زده شده است. همینطور برای یک سجاده فرش 1000 شانه، در یک متر از عرض آن تعداد 1000 عدد گره زده شده است.

حالا باید به این سوال پاسخ دهیم که شانه سجاده فرش چه اثری روی قیمت آن دارد؟ با افزایش شانه، کیفیت و طول عمر و ماندگاری فرش مسجدی بیشتر می شود. از این رو، شانه اثر مستقیمی روی قیمت سجاده فرش کاشان دارد. به عبارت کلی، با افزایش شانه قیمت سجاده فرش هم افزایش می یابد.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که الزاماً سجاده فرشی که شانه بالاتری دارد برای شما بهتر نیست.

 

تراکم سجاده فرش

تراکم در عین شباهت با شانه، تفاوت های بارزی با آن دارد. شانه در عرض محاسبه می شود اما تراکم در طول. تعداد شانه فرش با تعداد گره های عرضی فرش برابر است اما تراکم فرش سه برابر تعداد گره های طولی آن است. به عنوان مثال، اگر تعداد گره های سجاده فرش کاشان در یک متر از طول آن 700 عدد باشد باید بدانید که تراکم آن 2100 است.

درست مثل شانه، هر چقدر که تراکم افزایش یابد، طول عمر و ماندگاری و کیفیت و زیبایی فرش مخصوص مساجد هم بیشتر می شود. واضح است که در ازای این خدمت، قیمت فرش سجاده ای کاشان هم بیشتر خواهد شد.

 

جنس نخ سجاده فرش

برای بافت فرش سجاده کاشان از 3 نوع نخ تار، نخ پود و نخ خاب استفاده می شود. به عبارت دیگر، بافت هر فرش سجاده دارای 3 نوع نخ است. مهم ترین نخی که مشتریان آن را بررسی می کنند، نخ خاب است. نخ خاب سجاده فرش کاشان و مشهد می تواند از 4 جنس مختلف باشد؛ نخ بی سی اف، پلی استر، ورجین و اکریلیک. این الیاف به ترتیبی که ذکر شدند قیمت شان گران می شود. به عبارت دیگر، سجاده فرشی که با الیاف اکریلیک بافته شده باشد، یعنی نخ خاب آن اکریلیک باشد در مقایسه با سجاده فرشی که نخ خاب آن ورجین باشد بیشتر است. به همین ترتیب، قیمت سجاده فرشی که نخ خاب آن پلی استر باشد از قیمت سجاده فرشی که نخ خاب آن بی سی اف باشد بیشتر خواهد بود.

 

دستگاه سجاده باف

فرآیند تولید سجاده فرش کاملاً ماشینی است. یعنی هیچ سجاده فرش دستباف ای وجود ندارد. برای بافت فرش سجاده ای کاشان و یا مشهد از دستگاه های متعددی استفاده می شود. سطوح فناورانه این دستگاه ها متفاوت است. برای تولید سجاده فرش مخصوص مساجد می توان از دستگاه های متعددی استفاده کرد. هر چقدر که دستگاه فرش نمازخانه ای های‌تک‌تر باشد یعنی فناوری بالاتری داشته باشد، باعث می شود که قیمت فرش سجاده ای کاشان هم بیشتر شود.

دستگاه های موجود برای بافت سجاده نماز به ترتیب از ارزان ترین به گران ترین به شکل زیر است؛ دستگاه آ اس آر، تکسیما، شونهر آلفا 400، اچ سی پی و اچ سی پی ایکس دو. به این ترتیب، سجاده فرشی که با دستگاه اچ سی پی ایکس دو بافته شده باشد قیمت بالاتری نسبت به سجاده فرش بافته شده با دستگاه آ اس آر دارد.

هنگام خرید فرش مخصوص مساجد باید از شرکت سجاده فرش سوال کنید که با چه دستگاهی بافت کرده است. به این ترتیب شما راحت تر می توانید سجاده های شرکت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

وزن سجاده فرش

منظور از وزن، وزن یک متر مربع از سجاده فرش است. هر چقدر که وزن فرش مسجدی کاشان بیشتر باشد، به این معنی است که در بافت آن از مواد اولیه بیشتر استفاده شده است. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که وزن فرش ناشی از استفاده بی رویه از چسب آهار نباشد. تشخیص این مسئله برعهده متخصصین سجاده فرش است.

با افزایش وزن سجاده، قیمت فرش سجاده ای کاشان هم بیشتر خواهد شد.

 

بهره وری شرکت سجاده فرش

به نسبت خروجی به ورودی شرکت، بهره وری گفته می شود. در صورتی که دو شرکت با میزان ورودی یکسان (اعم از مواد اولیه، نفر-ساعت نیروی کار و ...)، خروجی متفاوت (یعنی تولید سجاده فرش بیشتری) داشته باشند، شرکتی که خروجی بیشتری داشته باشد، بهره ور تر است.

بهره وری اثر مستقیمی روی قیمت فرش سجاده ای کاشان دارد. به این صورت که شرکتی که بهره وری بیشتری دارد قادر است تا سجاده فرش های خود را با قیمت پائین تری بفروشد. زیرا آنها می توانند در یک بازه زمانی مشخص، سجاده فرش بیشتری را در مقایسه با رقبای خود تولید کنند.

 

قیمت مواد اولیه

برای تولید سجاده فرش کاشان از مواد مختلفی نظیر الیاف، جوت، نخ چله و .. استفاده می شود. هر چقدر که قیمت مواد اولیه بالاتر برود، قیمت فرش سجاده ای کاشان هم بیشتر خواهد شد.

 

هزینه حمل

قیمت یک محصول برای شما شامل هزینه حمل آن نیز هست. اگر سجاده فرش متری 100 هزار تومان باشد و شما 10 متر سجاده بخرید یعنی 1 میلیون تومان سجاده خرید کرده اید. حال اگر بابت حمل آن 100 هزار تومان هم هزینه حمل بدهید، هزینه تمام شده فرش سجاده ای برای شما 1 میلیون و 100 هزار تومان خواهد بود. به این ترتیب هنگام خرید باید به هزینه حمل هم توجه کنید.

 

حاشیه سود بنگاه

در صورتی که تمامی عوامل میان بنگاه های مختلف یکسان باشد، اما شرکتی حاشیه سود بیشتری را برای خود در نظر گرفته باشد، باعث خواهد شد که قیمت فرش سجاده ای آن شرکت از مابقی شرکت ها بیشتر باشد.

 

هزینه طراحی سجاده فرش

در صورتی که بخواهید به صورت اختصاصی برای شما سجاده فرش طراحی شود یا بخواهید طرح های از پیش آماده شده را مطابق میل خود تغییر دهید، قیمت فرش سجاده ای کاشان برای شما بیشتر خواهد شد.

 

دستباف یا ماشینی بودن سجاده فرش

همانطور که فرش دستباف از فرش ماشینی گران تر است، قیمت فرش سجاده ای دستباف هم از قیمت فرش سجاده ای ماشینی کاشان بیشتر خواهد بود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است فرش سجاده ای دستباف وجود ندارد. در واقع، از آنجایی که متراژ سجاده فرش ها زیاد است، تولید انبوه نمی شود.

 

هزینه دستمزد نیروهای انسانی شرکت

در محاسبات حسابداری، حقوق پرسنل یکی از هزینه هاست. در واقع، حقوقی که به پرسنل شرکت داده می شود، جزء هزینه های کارخانه فرش است. هر چقدر که حقوق پرسنل شرکت افزایش یابد باعث می شود که هزینه های شرکت افزایش یابد. از این رو شرکت باید قیمت فرش سجاده ای خود را بالاتر ببرد.

شاید گمان کنید که شرکت ها همیشه باید حداقل حقوق را به کارمندان خود بدهند. اما اینطور نیست. نیروهای بهره ورتر حقوق های بالاتری را هم درخواست می کنند. آنها می توانند در ازای پولی که درخواست می کنند ارزش افزوده بیشتری را برای شرکت به ارمغان بیاورند. به این ترتیب، الزاماً افزایش حقوق پرسنل مساوی با افزایش قیمت فرش سجاده ای کاشان نخواهد بود. در این میان عاملی به نام بهره وری کارکنان اهمیت دارد.

 

مقایسه قیمت فرش سجاده ای کاشان و مشهد

دو شهر کاشان و مشهد از دیرباز به تولید و فروش فرش ماشینی اشتغال داشته اند. همانند فرش، سجاده فرش های این دو شهر هم زبانزد خاص و عام هستند. امروزه بسیاری از مشتریان فرش سجاده ای به دنبال خرید از این دو شهر هستند. سوالی که برای آنها وجود دارد این است که قیمت فرش سجاده ای کاشان چه تفاوتی با قیمت فرش سجاده ای مشهد دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قیمت سجاده فرش های این دو شهر به عوامل فوق بستگی دارد. برای مقایسه قیمت فرش سجاده ای مشهد با کاشان نیاز است که بار دیگر عوامل فوق را مرور کنید.

 

 

جمع بندی

در این مقاله به صورت مفصل پیرامون قیمت فرش سجاده ای کاشان با شما صحبت کردیم. از آنجایی که قیمت ها به صورت پیوسته تغیر می کنند نیاز است که برای اطلاع از قیمت های به روز با شرکت تماس بگیرید.

برای خرید بهترین فرش های سجاده ای کاشان همراه با به صرفه ترین قیمت ها، با شرکت تک ستاره کویر بافت کاشان در تماس باشید.

 

6 نظرات

مسجد امام حسن ع:
2020/01/27, 07:50:41 PM
ثبت نظر

سلام. تخفیف هم دارید؟

مدیر سایت:
2020/02/23, 03:17:26 PM

سلام. بله.

حسام اکبری:
2020/02/23, 03:14:23 PM
ثبت نظر

سلام. فروش اقساطی هم دارید؟

مدیر سایت:
2020/02/23, 03:17:06 PM

سلام علیکم. بله، برای ماه های رجب، شعبان و رمضان طرح فروش اقساطی فرش سجاده ای را آغاز کرده ایم که به منظور اطلاع از طرح می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: http://sajjadecarpet.com/News/forush-qesti-sajjade-farsh

سیدمحمدبنی حیال:
2020/02/25, 12:12:33 AM
ثبت نظر

لطفا طریقه فروش اقساطی جهت فرش سجادهای برای مساجد راپیدانکردم رابیان کنید چون درسایتی که اعلام فرمودید نتونستم شرایط راپیداکنم

مدیر سایت:
2020/04/06, 01:22:37 PM

سلام برادر جان. لطفا به لینک زیر مراجعه کنید یا با شماره 09131631223 تماس بگیرید. http://sajjadecarpet.com/News/forush-qesti-sajjade-farsh

مدیر سایت:
2020/04/06, 01:23:58 PM

روی لینک کلیک کنید و یا وارد صفحه اصلی سایت بشید و روی اسلایدر کلیک کنید تا شما رو به صفحه مربوطه یعنی فروش قسطی فرش سجاده ای هدایت کنه. از این که ما رو برای دیدن انتخاب کردید، سپاسگزارم.

شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر:
2020/04/15, 10:42:42 AM

لینک رو گذاشتم تا راحت تر بتونید روش کلیک کنید.

کاظم حسینی:
2020/04/15, 10:40:51 AM
ثبت نظر

ببخشید طرح تخفیف شما هنوز هم هست؟ چطور می تونیم با شما تماس بگیریم؟

مدیر سایت:
2020/04/15, 10:41:46 AM

سلام خدمت شما. ممنون از اینکه ما رو انتخاب کردید. بله، طرح تعویض و تخفیف ما هنوز هم به قوت خودش باقی هست. برای مشاوره با شماره 09131631223 تماس بگیرید.

منعم:
2021/08/15, 10:39:50 PM
ثبت نظر

با سلام بنده از سیتان وبلوچستان هستم ما مسجدی داریم که خیلی وقته فرش خریدیم براش الان خراب شده یعنی قابل استفاده نیستن مسجد هم هیچ گونه درآمدی نداره که براش فرش بخریم اگه در توانتان هست به این مسجد که هر ساله مراسمات ملی و مذهبی برگزار میکنه کمک کنید تا بتوانیم فرش سجاده ای بخریم براش

مدیر سایت:
2021/11/18, 01:37:50 PM

با سلام لطفا با ما تماس بگیرید 09139246606

مهدی نظری:
2021/11/15, 09:58:14 PM
ثبت نظر

قیمت های به روز چقدر است؟

نظر خود را بنویسید