قیمت فرش سجاده ای مسجدی

نوشته مدیر سایت 2020/05/17 0 نظرات

هنگام خرید فرش سجاده ای مسجدی، یکی از مهم ترین فاکتورهای شما برای خرید، قیمت فرش سجاده ای مسجدی است. به این ترتیب، در این مقاله قصد داریم تا در مورد قیمت فرش سجاده ای مسجدی با شما صحبت کنیم. چنان چه به دنبال این هستید که از قیمت فرش سجاده ای مسجدی و فاکتورهای موثر بر قیمت فرش سجاده ای مسجدی آگاه شوید، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می شود.

 

 

فرش سجاده ای مسجدی چیست؟

به فرشی که برای فرش کردن مسجد از آن استفاده می شود، فرش مسجدی می گویند. حال اگر این فرش طرح های سجاده ای داشته باشد، به آن فرش سجاده ای مسجدی می گویند. فرش سجاده ای دو نوع است؛ فرش سجاده ای محرابی و یا فرش سجاده ای بدون محراب/تشریفاتی. منظور از فرش سجاده ای محرابی سجاده فرشی است که طرح های محراب مانند روی آن نقش بسته است در حالی که منظور از فرش سجاده ای بدون محراب/تشریفاتی سجاده فرشی است که نقش های محرابی ندارد و شبیه به فرش های تشریفاتی است که در مراسم های سیاسی و یا مراسم های رسمی استفاده می شود. به سجاده فرش نوع اول، یعنی فرش سجاده ای محرابی به اختصار فرش سجاده ای هم گفته می شود. به این ترتیب، منظور از فرش سجاده ای مسجدی سجاده فرش محرابی مسجدی است.

در ادامه مقاله، عبارت فرش سجاده ای مسجدی، نشانگر فرش سجاده ای محرابی مسجدی است. هر چند که قیمت و فاکتورهای موثر بر قیمت فرش سجاده ای مسجدی بیان خواهد شد اما این موارد تماما برای فرش سجاده ای بدون محراب مسجدی هم به کار می رود و یکسان است زیرا قیمت فرش سجاده ای مسجدی ارتباطی به نوع آن یعنی محرابی را بدون محراب ندارد.

 

 

عوامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مسجدی کدام است؟

به صورت کلی 5 عامل روی قیمت فرش سجاده ای مسجدی اثرگذارند؛ شانه فرش سجاده ای مسجدی، تراکم فرش سجاده ای مسجدی، دستگاه بافنده فرش سجاده ای مسجدی، جنس نخ فرش سجاده ای مسجدی، و نهایتاً وزن فرش سجاده ای مسجدی. در ادامه هر یک از این عوامل به صورت تفصیلی تر بیان می شوند.

 

منظور از شانه فرش سجاده ای مسجدی، تعداد ردیف پودهایی است که در عرض فرش سجاده ای مسجدی زده شده است. در بافت عرضی فرش سجاده ای مسجدی به ازای هر گره ای که زده می شود، یک ردیف پود ما بین گره ها به کار می رود. در بافت عرضی فرش سجاده ای مسجدی تعداد گره ها با تعداد پودها برابر است. به این ترتیب، هر چند که معنای دقیق شانه فرش سجاده ای مسجدی به تعداد پودهای به کار رفته در بافت فرش سجاده ای مسجدی اشاره دارد، اما به علت سختی شمارش تعداد ردیف پودها اصولا گفته می شود که تعداد گره های زده شده در بافت عرضی فرش سجاده ای مسجدی شمارش شود. به این ترتیب، هنگامی که شرکت های سجاده فرش می گویند که فلان فرش سجاده ای مسجدی 440 شانه است به این معنی است که در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای مسجدی تعداد 440 ردیف پود به کار رفته است. البته در بافت یک متر از عرض چنین فرش سجاده ای مسجدی تعداد 440 گره هم زده شده است. هر چقدر که شانه فرش سجاده ای مسجدی افزایش یابد، قیمت و کیفیت فرش سجاده ای مسجدی هم افزایش می یابد. افزایش شانه فرش سجاده ای مسجدی موجب افزایش طول عمر فرش سجاده ای مسجدی می شود.

 

مفهوم تراکم فرش سجاده ای مسجدی نیز شباهت بسیار زیادی به شانه فرش سجاده ای مسجدی دارد. تفاوت شانه فرش سجاده ای مسجدی با تراکم فرش سجاده ای مسجدی در این است که برای محاسبه تراکم فرش سجاده ای مسجدی معیار ما از عرض به طول فرش سجاده ای مسجدی تغییر می کند. به عبارت دیگر، منظور از تراکم فرش سجاده ای مسجدی تعداد ردیف پودهایی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای مسجدی زده شده است. دقیقا مثل تراکم فرش سجاده ای مسجدی که شمارش پودها برای شما آسان نیست، پیشنهاد می شود که تعداد گره های بافته شده در طول فرش سجاده ای مسجدی را بشمارید. تفاوتی که در شانه فرش سجاده ای مسجدی با تراکم وجود دارد این است که در بافت طولی فرش سجاده ای مسجدی به ازای هر گره ای که زده می شود سه ردیف پود به کار می رود. به عنوان مثال، هنگامی که گفته می شود که فرش سجاده ای مسجدی 2100 تراکم است به این معنی است که اگر گره های یک متر از طول فرش را شمارش کنید باید 700 عدد باشد و در این مقدار باید 2100 ردیف پود هم به کار رفته باشد. هر چقدر که تراکم فرش سجاده ای مسجدی بیشتر شود، نه تنها قیمت فرش سجاده ای مسجدی هم بیشتر می شود بلکه کیفیت و طول عمر فرش سجاده ای مسجدی هم افزایش می یابد.

در جدول زیر کیفیت های مختلف فرش سجاده ای مسجدی به لحاظ شانه و تراکم معرفی شده است.

لیست کیفیت فرش سجاده ای مسجدی

فرش سجاده ای مسجدی 440 شانه 700 تراکم
فرش سجاده ای مسجدی 440 شانه 800 تراکم
فرش سجاده ای مسجدی 500 شانه 1000 تراکم
فرش سجاده ای مسجدی 500 شانه 2250 تراکم
فرش سجاده ای مسجدی 500 شانه 2400 تراکم
فرش سجاده ای مسجدی 700 شانه 2250 تراکم
فرش سجاده ای مسجدی 700 شانه 2400 تراکم
فرش سجاده ای مسجدی 700 شانه 2550 تراکم
فرش سجاده ای مسجدی 1000 شانه 3000 تراکم

 

سومین عاملی که روی قیمت فرش سجاده ای مسجدی موثر است، دستگاهی است که برای بافت فرش سجاده ای مسجدی از آن استفاده شده است. هر دستگاه مخصوص بافت انواع محدودی از کیفیت های فرش سجاده ای مسجدی است. به عنوان مثال، از دستگاه asr تنها برای بافت سجاده فرش های 440 شانه استفاده می شود و فرش سجاده ای مسجدی 700 شانه با دستگاه های TEXIMA و یا HCP بافته می شود. طبیعتا هر چقدر که دستگاه های بافت فرش سجاده ای مسجدی پیشرفته تر باشد باعث می شود که قیمت فرش سجاده ای مسجدی هم بیشتر شود. چنان چه علاقه دارید اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه بافندگی فرش سجاده ای مسجدی بدست بیاورید، به مقاله «دستگاه های بافندگی فرش سجاده ای مسجدی» در سایت شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان مراجعه کنید.

 

چهارمین فاکتوری که کم و زیاد شدن آن قیمت فرش سجاده ای مسجدی را تغییر می دهد، جنس نخ فرش سجاده ای مسجدی است. برای بافت فرش سجاده ای مسجدی می توان از الیاف اکریلیک، پلی استر و یا بی سی اف استفاده کرد. بهترین نخی که برای بافت فرش سجاده ای مسجدی وجود دارد الیاف اکریلیک هیت ست شده است. نخ ها در دو نوع تار و پود به کار برده می شوند که هر کدام از این نخ ها می تواند از جنس های متفاوتی باشد. نوع دیگر الیافی که برای بافت فرش سجاده ای مسجدی می توان استفاده کرد، الیاف پلی استر است که نسبت به الیاف اکریلیک کیفیت پائین تر و بالتبع قیمت پائین تری دارند. الیاف بی سی اف هم که نسبت به دو نوع قبلی کیفیت بسیار بسیار پائین تری دارند.

 

آخرین فاکتور موثر بر قیمت فرش سجاده ای مسجدی وزن فرش سجاده ای مسجدی است. هر چقدر که وزن فرش سجاده ای مسجدی افزایش یابد، قیمت و کیفیت فرش سجاده ای مسجدی هم بیشتر و بهتر می شود.

 

در ادامه لیست قیمت فرش سجاده ای مسجدی خدمت شما عزیزان معرفی شده است.

قیمت فرش سجاده ای مسجدی کاشان 500 شانه 1000 تراکم 110 هزار تومان
قیمت فرش سجاده ای مسجدی کاشان 500 شانه 2250 تراکم 130 هزار تومان
قیمت فرش سجاده ای مسجدی کاشان 500 شانه 2400 تراکم 150 هزار تومان
قیمت فرش سجاده ای مسجدی کاشان 700 شانه 2250 تراکم 190 هزار تومان
قیمت فرش سجاده ای مسجدی کاشان 700 شانه 2400 تراکم 195 هزار تومان
قیمت فرش سجاده ای مسجدی کاشان 700 شانه 2550 تراکم 220 هزار تومان
قیمت فرش سجاده ای مسجدی کاشان 1000 شانه 3000 تراکم 250 هزار تومان

 

چنان چه سوال های بیشتری در رابطه با قیمت فرش سجاده ای مسجدی دارید که در این مقاله به آن پرداخته نشده است، با ما در تماس باشید.

09131631223

نظر خود را بنویسید