تناسب رنگ سجاده فرش با محیط مسجد

نوشته مدیر سایت 2017/12/16 0 نظرات

از جمله رنگ هایی که به عنوان رنگ زمینه ی سجاده فرش  به کار می رود  عبارتند از گردویی , سبز , آبی, زرشکی ، روناسی , بادامی  و... می باشد

فرش های سجاده ای که برای مساجد و حسینیه استفاده می شوند با توجه به کیفیتی که دارند ,  داری خصوصیاتی هستند و اثرات مختلفی را در روحیات مسجد و نمازگزاران و همین طور فضای روحانی مسجد دارند. این مسئله خیلی مهم است که رنگ فرش سجاده ای مسجدی با پوشش دیوارهای مسجد ، در و پنجره های مسجد  و محراب آن همخوانی داشته باشد و به اصطلاح فضا سازی مناسبی بین رنگ فرش و میط شده باشد.

مثلا اگر محراب مسجد  از رنگ های آبی ساخته شده باشد بهتر است از فرش سجاده ای  محرابی با محرابی به رنگ آبی فیروزه ای یا سبز استفاده شود, همچنین ممکن است بخواهیم از فرش سجاده ای تشریفاتی استفاده کنیم در این صورت باید فرش هایی با طرح های سنتی مانند افشان ولی در رنگ ابی انتخاب کنیم .

اگر از فرش سجاده مسجدی با رنگ سبز در مساجد و نمازخانه ها استفاده شود باعث ایجاد آرامش در مساجد می شود.

همچنین رنگ چراغ های مسجد(نور پردازی) مسجد نیز در حالت معنوی مسجد و همچنین انتخاب سجاده  فرش میتواند مورد اهمیت قرار بگیرد.

قاعدتا فرش سجاده ای از نقش های خلوت و طراحی های زیبا و پر نقش و نگار ولی ساده تشکیل شده است به همین دلیل اگر مسجد پر رفت و آمد است توصیه می شود از رنگ های قرمز یا گردویی  برای مفروش کردن مسجد، نمازخانه یا اماکن متبرکه استفاده شود.چرا که این رنگ ها برای سجاده فرش مسجدی پر رفت و آمد ،باعث میشود که کثیفی های آن دیده نشود و فرش سجاده ای کمتر شست و شو شود .

اگر مسجد دارای محیطی تیره است بهتر است از رنگ های روشن برای فرش سجاده ای  مسجد استفاده شود.

شرکت فرش سجاده ای تک ستاره کویر کاشان امادگی دارد تا تمامی سفارشات شما را برای انواع فرش سجاده ای مخصوص مساجد و حسینیه ها را به انجام برساند. 

نظر خود را بنویسید