فرش سجاده ای

نوشته مدیر سایت 2017/07/28 0 نظرات

معمولا برای مفروش کردن مساجد از فرش های غیر از فرش های سنتی استفاده می شود، استفاده از ان ها موجب یکپارچگی صفوف و حتی تشخیص اسان قبله توسط نمازگزارن می گردد. طرح فرش های سجاده ای از نقوش واسلیمی های اسلامی و ایرانی گرفته شده و باعث ایجاد فضایی ارامش بخش می گردد.این گونه فرش ها دارای طرح های خاصی هستند و انواع مختلفی دارند.

 

 

اولین نمونه از فرش های سجاده ای به فرش های محرابی معروف هستند، در فرش های محرابی ، طراحی به گونه ای است که فرش دارای دو لچک در بالا بوده و نقشی شبیه به محراب در وسط خود دارد . و بدون لچک درپایین فرش می باشد.  این نمونه از فرش به صورت متداول در اکثر مسجد ها و نمازخانه ها استفاده می گردد.

فرش های محرابی به صورت رولی بافته می شود که هر رول شامل تعدادی فرش سجاده ای محرابی است به گونه ای که سایز هر سجاده برابر با 125*63 سانتی متر می باشد.

بیشتر سجاده های محرابی که برای مساجد استفاده می شود سبز رنگ می باشد ، اما سجاده هایی با رنگ های آبی ، گردویی ، و زرشکی و روناسی نیز اکنون استفاده می شود .

نمونه ی دیگر سجاده فرش ها ، فرش های تشریفاتی می باشند.  فرش های تشریفاتی فرش هایی هستند که به طرح فرش های سنتی اما در سایز رولی بافته می شوند . بیشتر طرح هایی از این نوع فرش ها که بسیار نیز پرفروش می باشد افشان (طرح فرشی سنتی و بسیار پر طرفدار، بدون ترنج) و شمسه و.. می باشد . فرش های سجاده ای تشریفاتی بیشتر برای مکان هایی مثل حسینیه ها و نمازخانه ها استفاده می شود که علاوه بر خواندن نماز ، در این گونه فضاها کارهای فرهنگی ، سیاسی و عقیدتی نیز انجام می شود.

سومین نمونه از فرش های سجاده ای که امروزه رواج زیادی یافته فرش های بزرگ پارچه می باشند. این فرش ها نیز با الهام از نقش و نقوش مساجد طراحی می شوند با این تفاوت که فرش های در کنار هم قرار گرفته به صورت پازل در کنار می باشند و طراحان تمامی ستون های مساجد را در ایجاد طرح فرش در نظر گرفته تا فرشی یکپارچه و زیبا برای مسجد ایجاد کنند. 

 

 

برای خرید انواع فرش ماشینی و دستباف ، سجاده فرش ، گلیم ، تابلو فرش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

 

آقای مهدوی فر(مدیریت شرکت تک ستاره کویر) : 09131631223

 

خانم بزرافشان (مدیرفروش شرکت تک ستاره کویر کاشان) : 09103851223

 

 

نظر خود را بنویسید