سجاده فرش 700 شانه ماشینی

نوشته مدیر سایت 2017/12/10 0 نظرات

برای فرش کردن مسجد و نمازخانه می توان از فرش های مختلفی استفاده کرد. از میان انواع این فرش ها، پرفروش ترین کیفیت سجاده فرش 700 شانه ماشینی است. با توجه به داده های چندین شرکت سجاده فرش می توان گفت که امروزه اکثر مشتریان ترجیح می دهند که برای مسجد و یا نمازخانه خود سجاده فرش هفتصد شانه خرید کنند. شاید برای شما سوال شود که دلیل این انتخاب چیست؟ چرا با وجود سجاده فرش های ارزان تر مثل 500 شانه و یا کیفیت های بالاتر مثل 1200 شانه انتخاب آنها سجاده فرش ماشینی 700 شانه است؟

در این مقاله قصد داریم پیرامون سجاده فرش 700 شانه ماشینی با شما صحبت کنیم. تا پایان با تک ستاره کویر همراه باشید.

 

دلیل پرفروش بودن فرش های 700 شانه

پیش از آن که سایر ویژگی ها و موارد این نوع فرش سجاده را بررسی کنیم، به این سوال پاسخ دهیم که چرا پرفروش ترین کیفیت فرش مسجدی و فرش نمازخانه، سجاده فرش ۷۰۰ شانه است؟ به چه دلیل اکثر مشتریان علی رغم وجود سجاده فرش های ارزان تر و باکیفیت تر ترجیح می دهند که کیفیت هفتصد شانه را خرید کنند؟

پاسخ این سوال در یک چیز نهفته است؛ قیمت و کیفیت مناسب و مقرون به صرفه. درست است که فرش سجاده ای 500 شانه ارزان تر و فرش های 1000 و 1200 شانه باکیفیت تر از فرش جانمازی 700 شانه است، اما این سجاده فرش با توجه به دو فاکتور قیمت و کیفیت بهترین گزینه است. سجاده فرش 700 شانه ماشینی علی رغم برخورداری از کیفیت معقول و بسیار مناسب، در مقایسه با سایر فرش های مسجدی قیمت مقرون به صرفه ای دارد. سجاده هایی که شانه و تراکم پائین تری دارند طول عمر کمتری دارند و از طرف دیگر سجاده هایی که شانه و تراکم بالاتری دارند، قیمت شان برای مساجد و نمازخانه ها بسیار گران تمام می شود زیرا مساحت مساجد و نمازخانه ها عموماً زیاد است.

با توجه به این نکات، بهترین فرشی که برای این اماکن وجود دارد، همان کیفیت ۷۰۰ است.

 

انواع فرش طرح سجاده 700 شانه

بر خلاف تصور عامه که گمان می کنند فرش های 700 شانه تنها یک نوع هستند، این فرش ها کیفیت های متعددی دارند. در ادامه به صورت خلاصه با آنها آشنا می شویم.

1-فرش سجاده ای 700 شانه واقعي:

700 شانه هاي واقعي داراي تراکم عرضي (شانه فرش) 700 گره و تراکم طولي (تراکم فرش) 2100 تا 3000 گره هستند که معروفترين آن تراکم 2550 هست.

700 شانه هاي اصل و درجه يک معمولا به صورت 8 رنگ يا 10 رنگ با اختلاف قيمت جزئي عرضه مي شوند. بافت فرش طرح سجاده هفتصد شانه با دستگاه هاي مختلفي انجام ميشود که معروفترين آن HCPx2 مي باشد. این دستگاه جزء دستگاه هاي مدرن و درجه يک برای بافت فرش است.

برخی مشتریان که از آگاهی خوبی برخوردارند، هنگام خرید با بیان عبارت « سجاده فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰» به فروشنده اعلام می کنند که به دنبال خرید فرش های اصل هستند. به این ترتیب، توصیه می شود که پیش از خرید فرش طرح سجاده، حتماً راهنمای خرید آن را مطالعه کنید.

2- فرش مسجدی  700 شانه تبديلي:

به آن دسته از فرش های مخصوص مسجد که با دستگاه های 500 شانه دستکاری شده بافته می شوند، سجاده فرش 700 شانه ماشینی تبدیلی و یا سجاده فرش طرح ۷۰۰ شانه گفته می شود. مکانیک ها به واسطه تغییراتی که در شانه دستگاه های 500 شانه ایجاد می کنند، باعث می شوند که این دستگاه قابلیت بافت فرش طرح سجاده 700 شانه نیز داشته باشد. درست است که شانه این گونه فرش ها دقیقاً با شانه هفتصد شانه های اصل برابر است، اما تراکم آنها کمتر از تراکم فرش های اصل است. تراکم فرش های تبدیلی نهایتاً 1500 است در حالی که تراکم فرش های 700 شانه اصل همانطور که در بالا نیز بیان شد، بین 2100 تا 3000 می باشد.

علاوه بر تفاوت در تراکم، تفاوت دیگر فرش های هفتصد شانه تبدیلی با فرش های اصل، تفاوت در تعداد رنگ است. تعداد رنگ های فرش های اصل بین 8 تا 10 بوده در حالی که 700 های تبدیلی نهایتاً 7 رنگ هستند.

اين شاخه از فرش ماشيني يعني 700 شانه ي تبديلي در مقایسه با 700 شانه ي واقعي قيمت و کيفيت به مراتب پايين تري دارد که گاها در فروشگاه هاي نامعتبر، زياد ديده مي شود. فروشگاه هایی که اعتبار ندارند با توجه به ناآگاهی مشتریان تلاش می کنند که این فرش ها را به جای سجاده فرش 700 شانه ماشینی اصل به مشتریان بفروشند.

فرش های 700 شانه تبدیلی برای کسانی مناسب است که به دنبال خرید سجاده فرش 700 شانه ارزان قیمت هستند.

 

از دست ندهید: فرش سجاده ای ارزان قیمت

 

طرح های مختلف فرش سجاده هفتصد شانه

محرابی

به آن دسته از فرش های مخصوص مسجد که طرح های محراب نقش داشته باشند، فرش محرابی گفته می شود. عموم مساجد و نمازخانه ها از این فرش ها استفاده می کنند.

 


مشاهده تمامی فرش های محرابی


بدون محراب

نوع دیگری از فرش های هفتصد شانه وجود دارد که ظاهر و طراحی آنها شبیه به فرش های تشریفاتی است. به این نوع فرش های مسجدی فرش بدون محراب یا فرش تشریفاتی گفته می شود.

 


مشاهده تمامی فرش های بدون محراب


 

قیمت سجاده فرش 700 شانه

قیمت سجاده 700 شانه متری چقدر است؟ همانطور که گفته شد فرش 700 شانه کاشان کیفیت های متعددی دارد. به همین جهت قیمت هر کدام از آنها متمایز است. به جای بیان قیمت هر کدام از آنها می توان عواملی را که روی قیمت موثراند بیان کرد. این عوامل به قرار زیر است؛

شانه: هر چقدر که شانه فرش محرابی بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

تراکم: هر چقدر که فرش سجاده تراکم بالاتری داشته باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

جنس نخ: در صورتی که برای تولید فرش مسجدی از الیاف باکیفیت تر مثل اکریلیک استفاده شده باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

تعداد رنگ: هر چقدر که تعداد رنگ فرش جانمازی بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. همانطور که گفته شد تعداد رنگ سجاده فرش 700 شانه ماشینی بین 7 تا 10 رنگ متغیر است.

 

مطالعه بیشتر: چه عواملی روی قیمت فرش سجاده ای کاشان اثرگذار است؟

 

خرید سجاده فرش 700 شانه

چنان چه قصد خرید سجاده فرش 700 شانه ماشینی را دارید می توانید به دو صورت خرید کنید. در صورتی که هزینه های رفت و آمد برای شما اهمیت چندانی ندارد می توانید به شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر سفر کنید. اما در صورتی که قصد خرید آنلاین فرش سجاده ای را دارید می توانید به صورت کاملاً اینترنتی از ما خرید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خرید اینترنتی سجاده مسجد مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله راجع به انواع سجاده فرش 700 شانه ماشینی، طرح های متعدد آن، قیمت و نحوه خرید آن صحبت کردیم. برای خرید قسطی فرش مسجدی و یا تعویض فرش سجاده ای دست دوم با فرش نو می توانید با کارشناسان فنی ما در تماس باشید.

نظر خود را بنویسید