روش رفع پرز سجاده فرش

نوشته مدیر سایت 2018/01/11 0 نظرات

دلیل ان که برخی سجاده فرش ها پرز می دهند ان است که اولا درفرش هایی که شانه و تراکم پایین تری دارند مثلا فرش های 500 شانه , الیاف فرش ممکن است هیت ست نشده باشد.

ثانیا در فرش های تراکم بالاتر از نخ های اکرلیک هیت ست استفاده میشود . اما  در سجاده فرش هایی با نخ اکرلیک معمولا حدود دو سه هفته بعد از پهن شدن روی سجاده فرش روی زمین هنوز پرز دارد .

اگر درباره ی نخ اکریلیک تحقیق کرده باشید متوجه خواهید شد که نخ اکریلیک باعث می شود تا فرش سجاده ای مقاوم تر و نرم و لطیف تر باشد.

علت اینکه بعضی سجاده فرش ها کمتر پرز می گیرد یا اصلا پرز دهی ندارد این است که آن سجاده فرش ها از جنس پلی استر می باشد و جنس آن سفت و سخت تر از فرش سجاده ای صد در صد اکریلیک است.فرش سجاده ای صددرصد اکریلیک همراه با پرز و کرک است که یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن دارند همین پرز داشتن آن است که در واقعیت این مشکل نیست بلکه یکی از منافع سجاده فرش می باشد.چون هر چه سجاده فرش بیشتر کرک و پرز داشته باشد نرمی و لطافت بیشتری دارد.جهت کمتر کردن پرز و کرک فرش سجاده ای از نخ هایی تحت عنوان نخ های هیت ست شده استفاده کرده ایم تا مقدار آن به کمترین حالت ممکن برسد ولی با این وجود کرک های فرش سجاده ای به طور کامل از بین نمی رود.در ادامه برای رفاه حال مشتریان شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر ،مواردی را برای گرفتن پرز سجاده فرش  یا به حداقل رساندن آن ذکر کرده ایم:

اولا : بهترین راه ممکن برای گرفتن پرز ها و کرک ها فرش سجاده ای این خواهد بود که پس از نصب فرش سجاده ای در مساجد ،حسینیه ها ، نمازخانه ها باید روی سطح فرش سجاده ای با جارو برقی پر قدرت جارو شود.

دوما : این کار جارو زدن فرش سجاده ای نصب شده در مساجد ، حسینیه ها و نمازخانه های مدارس باید به مدت 14 روز به صورت مداوم با جارو برقی های مکش بالا جارو شود

نظر خود را بنویسید