رنگ فرش سال ۱۴۰۰

نوشته مدیر سایت 2022/01/04 0 نظرات

رنگ فرش سال 1400

یکی از مهم ترین مواردی که روی انتخاب ما اثرگذار است، انتخاب دیگران است. مکاتب اقتصادی در پاسخ به این سوال که بهترین رنگ فرش چیست، پاسخ های متفاوتی دارند. بر خلاف اقتصاددانان کلاسیک که معتقدند انسان ها بدون توجه به عوامل محیطی تصمیم گیری می کنند، اقتصاددانان رفتاری به گونه ای دیگر می اندیشند. در مکتب رفتاری تصمیمات ما متاثر از انتخاب های دیگران است.

یکی از موارد، انتخاب رنگ فرش است. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که رنگی را خریداری کنند، که دیگران نیز آن را انتخاب کرده اند. خلاصه بگوییم، در این مقاله قصد داریم در مورد رنگ فرش سال ۱۴۰۰ و جدیدترین رنگ فرش با شما گفتگو کنیم.

شرکت پنتون هر ساله رنگی را به عنوان رنگ سال و رنگ مدل انتخاب می کند. این شرکت در سال 2021 رنگ طوسی را بر گزیده است. از این رو، شرکت های مد این رنگ را ملاک خود قرار داده اند. شرکت های فرش نیز در طراحی های خود از رنگ طوسی استفاده کرده اند.

به این ترتیب، رنگ فرش سال ۱۴۰۰ رنگ طوسی است. ترکیب رنگ طوسی و طلایی، ترکیب زیبایی را پدید می آورد. به همین دلیل، بسیاری از مشتریان فرش کاشان به دنبال خرید فرش طوسی طلایی هستند.

پیش از ادامه خوب است که به این نکته اشاره کنیم؛ نام گذاری رنگ ها در صنعت فرش بسیار تخصصی است. رنگ های فیلی، نقره ای، موشی و طوسی همگی در یک طیف بوده و بسیار شبیه به هم هستند.

 

چرا رنگ طوسی به عنوان رنگ فرش سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است؟

شاید برای شما سوال شود که چرا رنگ طوسی به عنوان رنگ سال انتخاب شده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سال گذشته سال سختی برای انسان ها بوده است. انسان ها در سختی ها نیازمند آرامش و امیدند. بهترین رنگی که نشانگر آرامش است، رنگ طوسی است. رنگ طوسی یک رنگ سرد محسوب می شود.

رنگ طوسی بیانگر حس امید، شادابی و نشاط است. با انتخاب این رنگ می توانید حال و هوای تازه ای به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

بنابراین، صنعت فرش نیز متاثر از این موضوع، اقدام به بازطراحی محصولات خود کرده است. به طوری که یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در میان مشتریان، رنگ طوسی است. با توجه به این موارد باید بگوییم که رنگ فرش سال ۱۴۰۰، رنگ طوسی است.

 

فرش طوسی در دکوراسیون منزل

اگر شما هم مد برای تان مهم است، می بایست که فرش رنگ طوسی را انتخاب کنید. فرش طوسی رنگ سال ۱۴۰۰ است.

یکی از مهم ترین سوال های شما ممکن است این باشد که فرش طوسی در دکوراسیون منزل چطور می شود؟ چطور می توانیم مبل های خود را با فرش طوسی ست کنیم؟

تک ستاره کویر در مقالات جداگانه ای به هر دو موضوع یعنی «ست مبل با فرش» و «فرش در دکوراسیون» پرداخت است. برای بررسی جامع می توانید به این مقالات مراجعه کنید.

اگر بخواهیم به صورت تصویری به شما ایده بدهیم، بهترین کار ارائه تصاویر زیر است.

بهترین رنگ هایی که با فرش طوسی ست می شود، رنگ طلایی، رنگ آبی کاربنی، گلبهی و صورتی است. از میان این رنگ ها، ترکیب طوسی طلایی زیباترین ترکیب است.

 

فرش طوسی در دکوراسیون منزل

 

پرفروش ترین فرش های سال ۱۴۰۰

از میان فرش های طوسی کدام پرفروش تر است؟ به عبارت دیگر، پرفروش ترین رنگ فرش سال ۱۴۰۰ کدام رنگ است؟ از میان فرش های طوسی، پرفروش ترین فرش ها آنهایی هستند که ترکیب طوسی طلایی دارند. از میان اینها، پرفروش ترین فرش سال ۱۴۰۰ تصویری هست که مشاهده می کنید.

 

رنگ فرش سال ۱۴۰۰

 

فرش گیلدا طوسی

یکی از پرفروش ترین فرش های ماشینی کاشان، فرش گیلدا طوسی است. البته بیشتر به رنگ فیلی معروف است. نقشه گیلدا جزء فرش های افشان محسوب می شود. این نقشه پر از گل های ریز و بسیار زیباست.

 

فرش گیلدا طوسی

 

فرش نقشه الماس

فرش نقشه الماس هم مثل گیلدا بسیار جذاب و دوست داشتنی است. این فرش هم جزء فرش های افشان محسوب می شود. تفاوتی که نقشه الماس با گیلدا دارد در این است که گل های نقشه الماس درشت تر هستند. علاوه بر این، حاشیه های گیلدا مستقیم است در حالی که حاشیه های نقشه الماس منحنی شکل است.

 

نقشه الماس طوسی

 

فرش شهیاد

در مقایسه با دو طرح قبلیف فرش شهیاد قدمت بیشتری دارد. نقشه شهیاد هم جزء نقشه های پرفروش محسوب می شود. این نقشه جزء فرش های ترنج دار است. نقشه شهیاد با گلی کشیده در وسط بسیار جذاب و چشم نواز به نظر می رسد. با انتخاب رنگ طوسی به عنوان رنگ فرش سال ۱۴۰۰ نقشه شهیاد باز طراحی شد.

 

فرش کارینا

فرش کارینا هم یک فرش 700 شانه است. درست مثل سایر فرش ها، با مد شدن رنگ طوسی، فرش کارینا هم در این رنگ تولید شد. فرش کارینا شباهت بسیار زیادی به نقشه شهیاد دارد.

 

کارینا طوسی

 

فرش سجاده ای رنگ طوسی

برای فرش کردن مسجد می توانید از فرش محرابی و تشریفاتی نیز استفاده کنید. همانند سایر فرش ها، فرش سجاده ای کاشان نیز در رنگ های مختلفی تولید می شود. از جمله این رنگ ها، رنگ طوسی است.

فرش سجاده ای طوسی آرامش و حس معنوی خوبی به نمازگزاران منتقل می کند. به همین دلیل، جزء رنگ های خوب برای مسجد و نمازخانه است.

 

مزایای استفاده از فرش رنگ طوسی

پرفروش ترین رنگ فرش سال ۱۴۰۰ رنگ طوسی است. از مزایای این طرح می توان به القای احساس آرامش، راحتی و سهولت در ست شدن با انواع مبل ها، چرک تاب بودن در عین تیره نبودن و ... اشاره کرد.

 

خرید رنگ فرش سال ۱۴۰۰

شاید شما هم یکی از طرفداران رنگ طوسی باشید. همانطور که گفته شد رنگ فرش سال ۱۴۰۰ طوسی است. منظور ما از رنگ طوسی تمامی رنگ هایی است که مشابه آن هستند؛ مثل فیلی، نقره ای و موشی. در صورتی که قصد دارید این رنگ را انتخاب کنید، بهتر است که اساس و محور اصلی دکوراسیون شما، طوسی باشد. در ادامه می بایست که بقیه وسایل منزل به خصوص مبل و پرده را با این رنگ ست کنید.

بهترین رنگی که با طوسی ست می شود، رنگ سرمه ای یا آبی کاربنی است. پس از این رنگ گلبهی و صورتی نیز ترکیب زیبایی با طوسی ایجاد می کند.

 

فرش وینتیج هزار شانه طوسی

 

قیمت فرش سال ۱۴۰۰

یکی از مهم ترین فاکتورها برای مشتریان، قیمت فرش ماشینی است. قیمت فرش ماشینی به شانه، تراکم، جنس نخ، دستگاه بافت و وزن فرش بستگی دارد. در واقع، باید بگوییم که قیمت فرش ماشینی ارتباطی به رنگ آن ندارد. به عبارت دیگر، این که فرش رنگ سال باشد دلیل بر بالاتر بودن قیمت آن ندارد.

شانه فرش بیانگر تعداد گره های بافته شده در یک متر از عرض قالی است. به عنوان مثال، فرش هفتصد شانه دارای 700 عدد گره در عرض می باشد. هر چقدر که شانه فرش کاشان افزایش یابد، قیمت آن هم افزایش خواهد یافت.

تراکم هم اهیمت زیادی در فرش ماشینی دارد. تراکم یعنی تعداد گره های بافته شده در یک متر از طول فرش ضرب در سه. زمانی که گفته می شود فرش کاشان 3600 تراکم است، یعنی 1200 عدد گره دارد. افزایش تراکم مساوی با افزایش قیمت است.

فاکتور بعدی، جنس نخ است. در صورتی که جنس نخ رنگ فرش سال ۱۴۰۰ اکریلیک باشد، بالاترین قیمت را خواهد داشت. البته از آنجایی که فرش های سال از میان فرش های باکیفیت انتخاب می شوند، طبیعتاً جنس نخ تمامی آنها اکریلیک هیت ست شده است.

دستگاه بافندگی هم روی قیمت فرش سال موثر است. زیرا هر چقدر که دستگاه بافندگی فناوری بالاتری داشته باشد، باعث می شود که کیفیت فرش بالاتر برود. از همین رو، قیمت فرش هم افزایش می یابد.

وزن فرش معیاری از میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید فرش کاشان است. هر چقدر که وزن فرش بالاتر می رود، به این معنی است که در الیاف و نخ های بیشتری برای تولید استفاده شده است. این مسئله باعث می شود که قیمت فرش ماشینی بالاتر برود.

 

جمع بندی

در این مقاله راجع به رنگ فرش سال ۱۴۰۰، چرایی انتخاب رنگ طوسی به عنوان رنگ سال، ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون، و نهایتاً قیمت و خرید رنگ فرش سال ۱۴۰۰ صحبت کردیم. در صورتی که قصد دارید فرش جدید 1400 را خریداری کنید لازم است بدانید که امکان خرید قسطی آن نیز وجود دارد. برای خرید فرش قسطی کاشان می توانید با کارشناسان فنی تک ستاره کویر در تماس باشید.

از جمله مزایای خرید فرش ماشینی از تک ستاره می توان به ارسال رایگان، تعویض فرش کهنه با نو و تسویه در محل اشاره کرد.  

نظر خود را بنویسید