فرش مناجات کاشان از رنگ بندی و کیفیت تا قیمت و خرید

نوشته مدیر سایت 2021/12/26 0 نظرات

یکی از زیباترین و قدیمی ترین طرح های فرش سجاده ای کاشان، فرش مناجات است. سجاده فرش ها دو نوع هستند؛ محرابی و تشریفات. فرش مناجات نوعی فرش محرابی است. همانطور که از نام این فرش ها مشخص است، ظاهر آنها برگرفته از محراب مساجد است.

در مقابل فرش های محرابی، فرش های تشریفات قرار دارند. فرش های تشریفات نیز نوعی فرش سجاده هستند. از فرش های تشریفاتی برای ورودی اماکن نیز استفاده می شود. نوارهای کناری این فرش ها محل قرارگیری نمازگزاران یا محل گذاشتن مهر هستند.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون فرش سجاده مناجات گفتگو کنیم. تا پایان با تک ستاره کویر همراه باشید.

 

رنگ بندی فرش مناجات

این فرش مسجدی رنگ های مختلفی دارد. قرمز، آبی، گردویی و سبز رنگ های اصلی این فرش سجاده هستند. پرفروش ترین رنگ این فرش نمازخانه، رنگ قرمز یا همان لاکی است.

 

سجاده فرش مناجات قرمز

 

فرش طرح مناجات سبز

 

کیفیت فرش مسجدی مناجات

کیفیت سجاده فرش مناجات کاشان به موارد مختلفی دارد. برای بررسی کیفیت هر فرش می بایست شانه، تراکم و جنس نخ آن را بررسی کرد. شرکت تک ستاره کویر کارخانه فرش سجاده ای است. این شرکت با توجه به دستگاه های متعددی که در اختیار دارد قادر است تا مناجات را در کیفیت های مختلفی بافت کند.

یکی از مهم موارد فنی اثرگذار روی کیفیت فرش محرابی، شانه است. شانه به معنی تعداد گره های بافته شده در یک متر از عرض سجاده است. به عنوان مثال، یک سجاده 500 شانه دارای 500 عدد گره در یک متر از عرض می باشد.

دومین عامل، تراکم است. تراکم هم شبیه شانه است منتهی در طول فرش. به گره های طولی سجاده فرش در یک متر طولی تراکم گفته می شود. البته می بایست که تعداد گره های طولی فرش را در سه ضرب کنیم تا تراکم حاصل شود. به عنوان مثال، تعداد گره های فرش 700 شانه در طول، 850 عدد است. با ضرب این عدد در سه تراکم 2550 حاصل می شود. دلیل این نحوه محاسبه این است که در شمارش گره ها شمارش می شود در حالی که منظور از تراکم تعداد پود است. نسبت پود به گره سه به یک است.

سومین عامل موثر بر کیفیت سجاده نماز، جنس نخ است. جنس نخ فرش سجاده ای می تواند بی سی اف، پلی استر، ورجین و یا اکریلیک باشد. بهترین نخی که برای بافت سجاده فرش وجود دارد، نخ اکریلیک هیت ست شده بدون پرز است.

حال که با عوامل موثر بر کیفیت فرش مناجات آشنا شدیم می توانیم انواع کیفیت را مشخص کنیم. با تغییر هر یک از این فاکتورها فرش جدیدی حاصل می شود. هر چقدر که شانه و تراکم بالاتر برود و جنس نخ بهتر شود، قیمت فرش مسجدی بالاتر خواهد رفت. به این ترتیب، بسته به قدرت مالی خود می توانید فرش مورد نظر را انتخاب کنید.

 

مواردی کاربری قالی مناجات

شاید برخی گمان کنند که از فرش مناجات فقط در مسجد می توان استفاده کرد. اینطور نیست. از این فرش می توانید برای نمازخانه، حسینیه و یا به صورت شخصی استفاده کنید. در صورتی که نماز جماعت فعالیت اصلی مکان مورد نظر شماست، این فرش بهترین گزینه است.

 

قیمت فرش سجاده ای مناجات

قیمت فرش مناجات چقدر است؟ چرا این فرش در برخی کارخانه های فرش کاشان ارزان تر و در برخی دیگر گران تر است؟ در صورتی که قصد مقایسه قیمت سجاده را داشته باشید می بایست از عوامل اثرگذار بر آن اطلاع داشته باشید. به عبارت دیگر، باید بدانید که چه چیزی قیمت را بالا و پائین می کند. در این صورت می توانید قیمت شرکت های مختلف را به خوبی مقایسه کنید.

5 عامل روی قیمت فرش نمازی اثرگذار است؛ شانه، تراکم، جنس نخ، وزن فرش و دستگاه بافت. سه مورد اول پیشتر توضیح داده شدند. در ادامه دو مورد آخر توضیح داده می شوند.

وزن هر سجاده بیانگر میزان مواد اولیه استفاده شده در آن است. هر چقدر که وزن فرش بالاتر برود، به این معنی است که از مواد اولیه بیشتری استفاده شده است. اما باید مراقب باشید که وزن فرش به علت استفاده بی رویه از چسب آهار زیاد نشده باشد. البته این کار برای تولیدکنندگان چندان به صرفه نیست. زیرا قیمت چسب آهار بسیار زیاد است. وزن بیشتر مترادف با قیمت گران تر است.

آخرین موردی که قیمت فرش محرابی اثرگذار است، دستگاه بافت است. هر چقدر که دستگاه بافت فرش سجاده ای کاشان های تک تر باشد یا به عیارت دیگر از تکنولوژی بالاتری برخوردار باشد، فرش سجاده هم گران تر خواهد شد. بهترین دستگاهی که برای بافت فرش سجاده ای کاشان و مشهد وجود دارد، دستگاه HCP X2 است.

 

خرید فرش سجاده مناجات

بپردازیم به این که چطور می توانیم فرش مناجات تهیه کنیم؟ برای خرید فرش طرح مناجات به دو طریق می توانید اقدام کنید. شیوه اول که کم هزینه تر است فروش اینترنتی فرش سجاده ای است. با خرید آنلاین می توانید هزینه های خود را کاهش دهید. در صورتی که بخواهید آنلاین خرید کنید، ما نمونه های بافته شده ای از سجاده نماز را برای شما ارسال می کنیم.

مسیر دوم خرید حضوری است. برای خرید حضوری سجاده فرش از کارخانه فرش کاشان می توانید به کاشان سفر کنید. با حضور در نمایشگاه شرکت سجاده فرش می توانید از انواع فرش ها دیدن کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله راجع به فرش مناجات، کیفیت، قیمت و نحوه خرید آن صحبت کردیم. در صورتی که قصد دارید برای مسجد خود فرش محرابی کاشان خرید کنید، پیش از آن این مقاله را مطالعه کنید.

خرید سجاده فرش از تک ستاره چندین مزیت دارد. اولین مزیت امکان خرید قسطی است. شما می توانید با اقساط یکساله بهترین سجاده فرش های کاشان را به صورت قسطی خرید کنید.

دومین مزیت، امکان تعویض فرش کهنه با فرش نو است. می توانید فرش های دست دوم مسجد را با فرش سجاده ای نو معاوضه کنید.

سومین مزیت، مراجعه به شرکتی است که تاکنون مساجد زیادی را در داخل و خارج از کشور فرش کرده است.

جهت خرید و یا کسب اطلاعات فنی، با کارشناسان تک ستاره کویر همراه باشید.

نظر خود را بنویسید