فرش طرح سجاده | خرید از کارخانه فرش کاشان

نوشته مدیر سایت 2021/12/21 0 نظرات

امروزه برای فرش کردن مساجد و نمازخانه ها از فرش های مخصوصی استفاده می شود. در گذشته تنها گزینه موجود، فرش کلاسیک بود. امروزه از فرش های مخصوصی به نام فرش سجاده ای (فرش طرح سجاده) استفاده می شود.

چنان چه قصد دارید برای مسجد و یا نمازخانه خود فرش طرح سجاده مساجد بخرید، این مقاله را مطالعه کنید. در این پست قصد داریم تا به صورت کامل به معرفی این محصول بپردازیم. تا پایان با تک ستاره کویر همراه باشید.

 

وجه تسمیه نام فرش ماشینی طرح سجاده

چرا نام این فرش را فرش طرح سجاده گذاشته اند؟ اگر کمی نام این محصول با بشکافیم، به جواب می رسیم. در واقع به فرشی که طرح سجاده نماز داشته باشد، طرح سجاده گفته می شود. فرش طرح سجاده فرشی است که طرح سجاده روی آن بافته شده است.

 

انواع طرح فرش سجاده ای

فرش سجاده ای انواع مختلفی دارد. به عبارت دیگر، فرش طرح سجاده دارای دو نوع است؛ فرش محرابی و فرش تشریفات. فارغ از آن که سجاده فرش کاشان باشد یا مشهد، تمامی مطالب این پست راجع به آنها صدق می کند.

طرح محرابی

تقریباً از نام فرش های محرابی می توان به نقش و نگار آنها پی برد. فرش هایی که طرح های محراب محراب داشته باشند، فرش محرابی هستند. در هر محراب یک نمازگزار قرار می گیرد. از این رو، نظم مسجد به شدت افزایش می یابد.

 

افزایش نظم نماز جماعت

 

فرش تشریفات

نوع دیگر، فرش تشریفات است. قطعاً تابحال فرش های تشریفاتی را در راهروها یا محل استقبال مراسم دیده اید. در دو طرف فرش تشریفات یک نوار قرار دارد. از این فرش ها برای مسجد و نمازخانه هم استفاده می شود. در این صورت یکی از نوارهای کناری حذف می شود و از نوار دیگر به عنوان محل قرار گرفتن مهر یا ایستادن استفاده می شود.

در تصویر اول از فرش معمولی برای فرش کردن مسجد استفاده شده است. این فرش های جای مهر ندارند. از این رو از نوار سبزرنگ به عنوان قرار گرفتن محل مهر استفاده شده است. این کار باعث می شود که فاصله بین افراد تنظیم شود.

 

فرش معمولی برای مسجد

 

تصویر دوم نشان دهنده یک فرش تشریفات است. در صورتی که از فرش طرح سجاده تشریفات استفاده شود نیازی به نوار سبزرنگ نیست. این فرش نواری دارد که از آن به عنوان محل قرار گرفتن مهر استفاده می شود.

 

فرش تشریفات برای مسجد

 

هر یک از فرش های محرابی و تشریفات طرح های متعددی دارند. برای مشاهده طرح های هر کدام به قسمت مربوطه مراجعه کنید.

 

قیمت فرش طرح سجاده

مسئله دیگر قیمت فرش طرح سجاده کاشان است. قیمت فرش سجاده ای یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید محسوب می شود. برای آن که بتوانید قیمت شرکت های مختلف را مقایسه کنید باید از عوامل موثر بر آن مطلع باشید. قیمت فرش نمازی به چندین عامل بستگی دارد؛

شانه؛ هر چقدر که شانه فرش سجاده ای افزایش یابد، قیمت آن هم زیادتر خواهد شد.

تراکم؛ با افزایش تراکم قیمت فرش نمازی بیشتر می شود.

جنس نخ؛ هر چقدر که جنس نخ بهتر باشد قیمت هم بیشتر می شود. بهترین نخ برای تولیدی سجاده نماز نخ اکریلیک هیت ست شده است.

وزن؛ با افزایش وزن، قیمت فرش بالاتر می شود.

در صورتی که قصد مقایسه قیمت ها را دارید، بهتر است که این موارد میان فروشگاه ها مقایسه کنید. با این کار می توانید مقایسه دقیق تری داشته باشید.

 

نحوه خرید فرش ماشینی طرح سجاده

چگونه می توانیم برای مسجد خود فرش طرح سجاده ای کاشان خریداری کنیم؟ شرکت سجاده فرش تک ستاره کاشان تولید کننده انواع فرش طرح سجاده است. تک ستاره تاکنون مساجد زیادی را فرش کرده است. نحوه خرید از تک ستاره به دو صورت است؛ حضوری و اینترنتی.

در صورتی که قصد حضور دارید، می بایست به کاشان سفر کنید. شرکت تک ستاره در شهرک صنعتی سلیمان صباحی قرار دارد. با مراجعه به نمایشگاه ما می توانید از انواع سجاده فرش کاشان دیدن کنید.

مسیر دوم، خرید آنلاین است. با خرید آنلاین می توانید بدون مراجعه به شرکت و صرف هزینه و زمان، خرید کنید. چالش اصلی شما در این نوع خرید مشاهده محصول است. برای حل این مسئله نمونه های بافته شده ای از سجاده را به آدرس شما ارسال می کنیم.

 

مراحل سفارش فرش ماشینی طرح سجاده

در صورتی که قصد سفارش سجاده دارید، می بایست به این ترتیب عمل کنید؛

ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع فرشی می خواهید؛ محراب یا تشریفات.

پس از این طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در مرحله سوم، مسجد و نمازخانه خود را اندازه بگیرید تا ابعاد فرش سجاده ای مشخص شود.

سپس شانه و تراکم و جنس نخ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با طی کردن این مراحل سفارش شما وارد فرآیند بافت می شود. پس از بافت فرش سجاده شما بسته بندی شده و تحویل باربری می شود. در صورتی که نیاز به نصب داشته باشید، نصاب تک ستاره به محل اعزام می شود. فرآیند برش و نصب سجاده فرش به صورت کاملاً حرفه ای انجام می شود.

 

مزایای خرید از تک ستاره

چرا بهتر است که فرش طرح جانماز خود را از تک ستاره تهیه کنیم؟ خرید از شرکت سجاده فرش تک ستاره برای شما چندین مزیت دارد؛

1.امکان خرید قسطی: شما می توانید فرش مورد نظر خود را به صورت قسطی خرید کنید. با این روش امکان خرید بهترین فرش های کاشان برای شما وجود دارد.

2.نیروی متخصص: شرکت تک ستاره چندین دهه در زمینه فرش سجاده فعالیت دارد. با مراجعه به این شرکت می توانید از تخصص نیروهای انسانی این شرکت بهره مند شوید.

3. تعویض فرش: در صورت نیاز می توانید فرش سجاده ای دست دوم خود را با فرش نو معاوضه کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله راجع به فرش سجاده صحبت کردیم. چنان چه می خواهید از انواع طرح، قیمت و کیفیت های مختلف آن اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ما در تماس باشید. پیش از خرید لازم است تا در رابطه تمامی ویژگی های فنی سجاده اطلاعات لازم کسب کنید.

برچسب ها: فرش طرح سجاده

نظر خود را بنویسید