قیمت فرش محرابی کاشان چقدر است؟

نوشته مدیر سایت 2021/10/03 0 نظرات

یکی از رایج ترین شیوه های فرش کردن مسجد و نمازخانه استفاده از فرش محرابی کاشان است. سجاده فرش ها دارای دو نوع محرابی و تشریفاتی هستند. به آن دسته از فرش های مسجدی که طرح های محراب نقش داشته باشند، فرش محرابی یا فرش سجاده ای محرابی گفته می شود. در ادامه با این نوع فرش ها بیشتر آشنا می شویم.

تصویر زیر تصویری از یک محراب است. محراب مسجد و نمازخانه نمادی برای اتصال زمین به آسمان است. امروزه گونه ای فرش های کاشان هستند که نقش و نگار آنها برگرفته از تصویر محراب مساجد است. به این نوع فرش ها فرش محرابی کاشان گفته می شود.

هنگام خرید سجاده فرش یکی از مهم ترین معیارها برای مشتریان، قیمت فرش محرابی کاشان است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد قیمت این نوع فرش ها با شما صحبت کنیم.

 

بیشتر بخوانید: فلسفه قرارگیری محراب در مسجد

 

دلایل اهمیت قیمت فرش سجاده ای محرابی

پیش از ادامه کار ابتدا دلیل مهم بودن قیمت را بیان کنیم. این روزها با توجه به شرایط اقتصادی کشور قدرت خرید افراد کم شده است. از این رو بسیاری از مشتریان تلاش می کنند که با کمترین هزینه بهترین سجاده فرش ها را خریداری کنند.

دلیل دیگر این است که انسان ها طبیعتا موجوداتی اقتصادی هستند که همیشه به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش سود خود می باشند.

 

چه عواملی موجب افزایش یا کاهش قیمت سجاده فرش کاشان می شود؟

قیمت یک متغیر وابسته است که با تغییر در متغیرهای مستقل تغییر می کند. لیست قیمت یک مقدار ایستاست که نیاز است در طول زمان به روز شود. اما چنان چه از متغیرهای مستقل حرف زنیم بهتر می توانیم بفهمیم که چه چیزی باعث کاهش یا افزایش قیمت فرش محرابی کاشان می شود. در ادامه این عوامل را با ذکر جزئیات بیان کرده ایم.

شانه فرش کاشان

همیشه اولین فاکتوری که بررسی می شود شانه قالی است. شانه فرش کاشان به معنی تعداد پودهای عرضی فرش است. پودها بین گره ها هستند و امکان شمارش آنها برای مشتریان وجود ندارد. پس باید معیاری در اختیار مشتری قرار گیرد که امکان شمارش آن را داشته باشد.

در بافت عرضی سجاده فرش مشهد و کاشان تعداد گره های عرضی با تعداد پودها برابر است. پس به جای شمارش پودها می توان تعداد گره ها را شمارش کرد. به عنوان مثال، اگر با شمارش گره های فرش مسجدی به این نتیجه برسید که در یک متر از عرض آن 700 گره وجود دارد مشخص است که این فرش 700 شانه است. یا اگر با شمارش به عدد 1000 برسید به این معنی است که فرش نمازخانه مورد نظر شما 1000 شانه است.

با افزایش شانه قیمت فرش محرابی کاشان افزایش می یابد.

 

تراکم فرش محرابی

دومین عاملی که روی قیمت فرش محرابی کاشان اثرگذار است، تراکم قالی است. تراکم به معنی تعداد گره های بافته شده در یک متر از طول فرش ضرب در 3 است. یعنی اگر با شمارش تعداد گره های طولی فرش به عدد 850 برسید با ضرب این عدد به 2550 می رسید که این به معنای آن است که تراکم این فرش 2550 است.

با افزایش تراکم قیمت سجاده فرش مخصوص مساجد هم افزایش می یابد.

 

دستگاه بافت فرش

شاید برایتان سوال شود که دستگاه چه اثری روی کیفیت سجاده فرش دارد. دستگاه های بافندگی فرش کاشان همیشه به روز می شوند. هر چقدر که دستگاه فناوری بالاتری داشته باشد باعث می شود که فرش هم کیفیت بهتری داشته باشد. این مسئله روی قیمت فرش محرابی کاشان موثر است.

هر چقدر که فناوری دستگاه بالاتر باشد قیمت فرش بالاتر می رود.

 

وزن سجاده نماز

وزن فرش مسجدی نشانگر میزان مواد اولیه استفاده شده برای تولید فرش می باشد. هر چقدر که وزن فرش بیشتر باشد نشانه آن است که از مواد اولیه بیشتری برای تولید قالی استفاده شده است.

با افزایش وزن، قیمت فرش هم بیشتر می شود.

 

جنس نخ فرش سجاده

هر فرش دارای سه نوع نخ است؛ نخ تار، نخ پود و نخ خاب. منظور ما از جنس نخ، جنس نخ خاب است. نخ خاب فرش محراب نقش می تواند پلی استر، بی سی اف، ورجین و یا اکریلیک باشد. الیاف به ترتیبی که بیان شدند کیفیت شان زیاد می شود. با افزایش کیفیت قیمت فرش محرابی کاشان هم بیشتر می شود.

هر چقدر که جنس نخ فرش ماشینی بهتر باشد، قیمت آن هم افزایش می یابد.

 

از دست ندهید: قیمت فرش سجاده ای کاشان + عوامل موثر و غیر موثر بر آن

 

چند نکته ضروری

عوامل بر این عوامل لازم است بدانید که عوامل زیر تاثیری روی قیمت فرش ندارند؛

  1. نقشه فرش: نقشه فرش تاثیری روی قیمت آن ندارد مگر این که نقشه ثبت حقوقی داشته باشد. ممکن است سوال کنید که ما از کجا می توانیم چنین امری را بفهمیم؟ اگر نقشه را فقط یک شرکت داشته باشد احتمالاً آن نقشه ثبت حقوقی شده است و روی قیمت فرش موثر است. اما اگر یک نقشه رایج مورد نظر شماست نباید این مسئله روی قیمت سجاده فرش اثرگذار باشد.
  2. رنگ فرش: مهم نیست که شما چه رنگی را برای فرش محراب نقش مد نظر دارید. قیمت تمامی آنها یکی است به جز رنگ سبز.

 

از دست ندهید: مقاله های علمی پیرامون فرش محرابی

لیست قیمت فرش سجاده ای کاشان

پس از آن که به صورت کامل با عواملی که موجب بالا و پائین شدن قیمت سجاده فرش می شوند آشنا شدیم، نوبت آن است که لیستی از قیمت این نوع فرش ها در شرکت سجاده فرش کاشان ارائه کنیم.

 

 

قیمت فرش محرابی کاشان

 

شرکت سجاده فرش ستاره کویر کاشان تابحال مساجد و نمازخانه های زیادی را با استفاده از فرش های محرابی فرش کرده است. برای خرید بهترین فرش های محرابی کاشان به صورت نقد و اقساط می توانید با شرکت ما ارتباط داشته باشید. ما بهترین فرش های مسجدی را برای شما تولید و نصب می کنیم.

یکی از طرح های جدید ما تعویض فرش کهنه مسجدی با سجاده فرش نو است. با مشارکت در این طرح می توانید مسجد خود را نو کنید.

امید داریم که در این امر مقدس سهیم باشیم.

نظر خود را بنویسید