احکام نماز خواندن روی فرش سجاده ای

نوشته مدیر سایت 2018/02/15 0 نظرات

اینطور که همه ما می دانیم نماز خواندن می تواند یکی از خالصانه ترین اعمال روزانه مسلمانان باشد . حال چه بهتر می شود که این نماز روی سجاده فرش یا فرش سجاده ای مساجد برپا شود . گاهی اوقات پیش می آید که پایمان را شسته ایم یا اینکه به دلیل گرما به عرق آغشته شده است . حال در این مورد بهتر است که برای نماز خواندن در چنین مواقعی از فرش سجاده ای یا سجاده فرش استفاده شود تا شک و تردید در باطل شدن نماز و وضو از بین برود .

احایدث زیادی از معصومین برای احکام استفاده از سجاده فرش و اجر و قرب آن وجود دارد . همچنین مراجع تقلید پشنهاد می کنند که از سجاده برای نماز خواندن استفاده شود . پاک بودن مکان نماز و همچنین لباس مورد استفاده برای نماز ، از مواردی است که پسندیده تر است نماز گذار رعایت کند .

احکامی از نماز خواندن روی سجاده فرش و فرش سجاده ای برایتان آماده و جمع آوری کرده ایم :

روی سجاده ای که اسامی قرآنی و خداوند نوشته شده است نماز خواندن مشکلی ندارد و جایز است . همچنین دارای اجر و قرب نیز می باشد .

برای سجده باید پیشانی روی اشیائی که جنس آنها از گیاه یا خاک و... باشد و همچنین برای انسان قابل خوردن یا پوشیدن نباشد قرار گیرد .

نماز خواندن روی فرش سجاده یا سجاده فرشی که قصبی باشد کاملا حرام است و باید با اجازه صاحب آن باشد .

نماز خواندن روی فرش سجاده و  سجاده فرش ابریشمی حرام نیست . زیرا پوشش حساب نمی شود .

نمازخواندن روی سجاده فرش و فرش سجاده ای نجس، اگر خشک باشد، اشکال ندارد.

شاید احکام دیگری نیز وجود داشته باشد که توسط دیگر مراجع تقلید ذکر شده باشند . ولی ما سعی کردیم به صورت کلی احکام را برایتان جمع آوری کنیم .

نظر خود را بنویسید